سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

عبدالحمید مدرس – استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف
الهام نژادقلی – کارشناس ارشد MBA دانشکده مدیریت و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

یکی از بزرگترین دغدغه های مدیران بنگاه های مادر حفظ رشد درآمد و سودآوری است این امر به خصوص در زمان بلوغ کسب و کار محوری اهمیت ویژه ای پیدا می کند به همین جهت سرمایه گذاری های وسیعی در فرصتهای مختلف رشد انجام می شود که اغلب آنها با شکست مواجه می شوند یکی از دلایل این امر عدم شناسایی درست فرصتهای رشد پیش روی بنگاه است شناسایی درست فرصتهای رشد مستلزم درک درست از محورهای مختلف مطرح در هر فرصت است دراین تحقیق چارچوبی مفهومی تحت عنوان چارچوب مفهومی مرجع برای شناسایی فرصتهای رشد پیش روی بنگاه ارائه شده که شامل چها رمحور است