سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

شهرام گیلانی نیا – استادیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
بهرام شریف – مدرس گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نورگیلان-عضو باشگاه پژوهشگرا
مجتبی فروز شهرستانی – مدرس گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نورگیلان

چکیده:

پیشرفت سریع دانش و فناوری اطلاعات (IT)، محیط کسب و کار را پیچیده تر نموده است. به منظور مقابله با عوارض متعاقب آن، شرکت ها باید دائماً به نوآوری بپردازند زیرا درغیر این صورت شرایط بسیار دشواری برای انان در فضای بازار به وجود خواهد آمد. از این رو بسیاری از شرکت ها فناوری اطلاعات را به منظور کاهش هزینه های تولید، معرفی نوآوری در محصولات و خدمات، ارتقاء رشد، توسعه داده اند. به عبارت دیگر IT می تواند به شرکت ها جهت بدست آوردن مزیت رقابتی و هم افزایی کمک کند. علاوه بر این بسیاری از پژوهش ها به این نتیجه رسیده اند که عمدتاً ارزش کسب و کار به دنبال دارایی های نامشهود همچون دانش بدست می آید. بنابراین، براساس تعریفی که از ۵ شکاف درسامانه های مدیریت دانش(KMS) ، این پژوهش به بررسی نقش و تاثیر IT در پیاده سازی و افزایش سینرژی KMS در شرکت ها می پردازد.