سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی مدیران آموزش و پژوهش

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

علیرضا همایونی پور – کارشناس ارشد مدیریت صنعتی – کارشناس آموزش شرکت سایپا

چکیده:

این طرح با هدف فروش دانش فنی و مهندسی و ایجاد زمینه ای برای پرورش مدرسان در سطوح تخصصی و مدیریتی به دلیل عدم وجود مدلی در شرکت های مشابه ایجاد شد . طبق مطالعاتی که در مورد فروش دانش فنی و مهندسی در سازمان های دیگر انجام شد، سازمان ها توجه خود را فقط به فروش محصولات منعطف کرده و از سود ناشی از فروش دانش فنی و مهندسی صرفنظر کرده اند. . یکی از روشهای انتقال تکنولوژی اخذ از طریق آموزش می باشد یعنی یک شرکت، متخصصانی را تحت شرایط فنی ویژه بکار می گیرد و یا از شرکت کوچکتر دیگری می خواهد تا نیروهای متخصص را در اختیار وی بگذارد.و یا نیروهای آنها را آموزش دهند . شرکت سایپا با تشکیل دوره های اصول و فنون مربیگری برای 350 نفر از مدرسین در سطوح تخصصی و تشکیل کمیته های جداگانه در باشگاه مدرسین پیشرو در جهت پرورش متخصصین خبره به مدت 2 سال در حوزه های مختلف دانش تخصصی از جمله لجستیک، تعمیرات و نگهداری بهره‌ور ، اطفاﺀ حریق ، مهندسی رنگ ، بدنه ، پرس ، کیفیت به خودکفایی رسیده است و با کسب سودی معادل 4.5 میلیون دلار از فروش دانش فنی خود در شرکت های گروه سایپا و کشورهای سوریه ، ونزوﺋلا و الجزایر از پیشگامان در حوزه فروش دانش فنی و مهندسی محسوب می شود .