سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مجید اسماعیل پور – استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
عفت حاجی حسینی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس(بوشهر)

چکیده:

به‌کارگیری اینترنت در بازاریابی و پیدایش بازاریابی اینترنتی مفاهیم بازاریابی سنتی را وارد مرحله تازه ای نموده‌است. تغییرات بسیاری در بازاریابی در نتیجه به کار گیری اینترنت به وجود آمده است و در نتیجه، لزوم به کار گیری آمیخته ای که متناسب با این تغییرات باشد از ضروریات است. آمیخته بازاریابی عبارت است از مجموعه ای از متغیرهای بازاریابی که دستیابی شرکت به اهداف موردنظر را تحت تاثیر قرار می دهد و تکنیک‌ها و ابزار هایی را تعیین می کند که خرده فروشان از طریق آن ها می توانند برای مشتریان خود خلق ارزش کنند. برای تدوین مقاله حاضر از روش توصیفی- کتابخانه ای استفاده شده است. این مقاله به تعریفی کوتاه از آمیخته بازاریابی الکترونیک که شامل می باشد پرداخته است سپس ابزارها و اصطلاحات بازاریابی الکترونیک را شرح داده و این ابزارها را در قالب آمیخته بازاریابی بیان می کند. و سه چشم انداز مبادلاتی، ارتباطی و شبکه ای را برای درک این ابزارها تشریح کرده ایم. و به این نتیجه می رسیم که آمیخته بازاریابی الکترونیک تغییرات رخ داده در بازاریابی را به واسطه به کار گیری اینترنت مد نظر قرار داده و بر محدودیت های آمیخته ۴p فائق آمده است.