سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: نخستین همایش منطقه ای مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

احمدرضا رئیسی نافچی – مربی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن

چکیده:

در این تحقیق یک مدل سیکل دوگانه استاندارد هوای برگشت ناپذیر ارائه می شود. کورسهای قدرت و تراکم به صورت زمان محدود، و افتهای موجود در سیستم در قالب پارامتری به نام اصطکاک درنظر گرفته میشوند. روابط تحلیلی توان خروجی و بازده بر اساس نسبت تراکم چرخه به دست آورده میشوند و در نهایت برای کلیه موتورهای احتراق داخلی عمومیت داده می شوند. زیرا این روابط با تغییر پارامترهای طراحی، حالتهای خاص موتورهای احتراق داخلی (اتو و دیزل) را شامل می شوند. اثرات پارامترهای طراحی بر عملکرد سیکل به روش محاسبات عددی اثبات میشوند. این مدل منجر به نمودار حلقه بستهای از توان در مقابل بازده می شود که در همه موتورهای احتراق داخلی عمومیت دارد