سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه تکنولوژی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

قربانعلی قهرمانلو – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کامران مبینی – استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کورش جواهرده – استادیار دانشگاه گیلان

چکیده:

پیش بینی عملکردیک توربین گازی در شرایط مختلف جوی موجب به کارگیری صحیح موتور صرفه جویی در مصرف انرژی بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید آن می شود یکی از عوامل مهم در عملکرد یک توربین گازی که تحت تاثیر شرایط جوی نیز قرار دارد دمای ورودی توربین TIT است TIT همان دمای بیشینه سیکل است که دراینجا مورد بررسی قرار میگیرد بدین منظور برنامه کامپیوتری به زبان MATLAB نوشته شده و توسط آن اثر دمای بیشینه برعملکردسیکل ترکیبی با هوای تحتانی بررسی شده است برای هر دمای بیشینه بیشترین راندمان حرارتی و کمترین مصرف مخصوص سوخت به دست امده است. همچنین اثر دمای بیشینه برروی پارامترهای مختلف توربین گازی GE-F5 مثل نسبت فشار کمپرسور، دمای ورودی به توربین و دمای ورود هوا به کمپرسور مورد مطالعه قرارگرفتها ست.