سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: نخستین همایش منطقه ای مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

جواد مرزبان راد – دانشیار دانشگاه علم و صنعت-دانشکده خودرو
حمید امراللهی بیوکی – کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت-دانشکده خودرو

چکیده:

صنعت خودرو در طول صد سال ظهور خود همواره محلی برای ظهور تکنولوژیهای نوین بوده است. موتورمحرک برای تکاپوی خودروسازان جهت اصلاح روشهای خود و خلق تکنولوژیهای نوین، یکی بازار رقابتی این وسیله در دنیا و دیگری الزامات دولتها در جهت افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، آلایندگی و … میباشد. یکی از تکنولوژیهای نوین که در فرآیندهای تولید امکان توزیع بهینه مواد به منظور کاهش وزن سازه خودرورا فراهم میکند، تکنولوژیTWBمیباشد. این تکنولوژی امکان داشتن بلانکهای خام با سطح مقطع متفاوت قبل از فرآیند پرسکاری در پنلهای خودرو را فراهم میکند. یکی از پارامترهای مهم مورد بررسی در پنلهای خودرو شتاب ارتعاشی آنها میباشد. در این مقاله ابتدا به معرفی فرآیندTWB پرداخته و در ادامه آن دامنه شتاب ارتعاشی پنل تولید شده به این روش را به صورت تجربی بررسی میکنیم