سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش منطقه ای فناوری اطلاعات، راهکارها و راهبردها

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محمد مهرورزی – گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه سیستان و بلوچستان
مرتضی مهرورزی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول گروه مدیریت دولتی علی آباد کتول
مژده دادگر –

چکیده:

با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اینترنتی و فراهم شدن بستری برای استفاده سازمان ها از این دستاورد درجه ارائه خدمات به مشتریان بررسی ریسک هایی که مشتریان در استفاده از خدمات اینترنتی با آن مواجه هستند اجتناب ناپذیر می باشد دراین راستا موسسات مالی – خدماتی بخصوص بانکها نیز در پی ایجاد بسترهای الکترونیکی مناسب جهت افزایش کیفیت خدمات به مشتریان می باشند لذا دراین پژوهش تلاش خواهیم کرد که برای شناسایی مهمترین ریسک هایی که مشتریان در استفاده از بانکداری اینترنتی با ان مواجه هستند برای رسیدن به این هدف داده های جمع اوری شده از طریق پرسشنامه برای ارزیابی تاثیر ریسک های بانکداری اینترنتی برقصد استفاده مشتریان از بانکداری اینترنتی مورد استفاده قرار گرفتند. و نتایج نشان داد که ریسک امنیت و ریسک حریم خصوصی مهمترین ریسکهایی می باشند که مشتریان در خرید های اینترنتی با آ ن مواجه هستند.