سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

نرجس شجاعتی – گروه کامپیوتر دانشگاه اصفهان
ناصر نعمت بخش –

چکیده:

مهندسی نرم افزار شامل تعیین و توضیح نیازمندی های سیستم و شناسایی ساختاربندی و انالیز دنیایی مسئله است در مسائل نرم افزاری هدف ایجاد محصولی است که نیازمندی های موجود در دنیایی را اراض می کند مهندسی نرم افزار مسئله گرا یک چارچوب کلی طراحی شده برای مهندسی نرم افزار است مهندسی نرم افزار مسئله گرا روشی است که با تمرکز برروی مسئله و تجزیه و تحلیل آن سعی در براورد نیازمندی های موجود در مسئلهمی کند این روش به بررسی ساختار عمومی و ساختمان درست یک مسئله در مهندسی نرم افزار می پردازد مسائل مهندسی نرم افزار را مدل می کند و به معرفی ابزار حمایتی مورد نیاز برای تحلیل و بررسی موثر مسائل نرم افزاری می پردازد دراین مقاله به توضیح نحوه ایجاد پایه های تجربی برای مدلسازی مسائل و اطلاعاتی که در حل مسئله کاربرد دارد و تکنیکی برای برقراری رابطه صحیح بین مسائل و راه حل انها پرداخته می شود