سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی بازاریابی و برندهای حامی محیط زیست

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

زینب اسمعیلی – دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی
مهسا سیدکاظم – دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

چکیده:

بازاریابی سبز که آن را بازاریابی پایدار نیز نامیده اند یک روند جالب است که امروزه در کشورهای درحال توسعه، تولید کنندگان و خرده فروشان نیز آن را مورد بررسی قرار داده اند . نیاز ب ه تولید محصولات اکولوژیک و فعالیت های تجاری سبز، شرکت ها را مجبور به تلفیق موضوعات زیست محیطی با تلاش ها و استراتژی های بازاریابی نموده است. در سه دهه گذشته آگاهی مصرف کنندگان نسبت به محیط زیست افزایش پیدا کرده است و محیط از یک موضوع حاشیه ای تبدیل به یک مسئله اصلی گردیده است. امروزه استقرار برند، یک ابزار کلیدی در به کارگیری برند در بازارهای رقابتی محسوب می شود و از آنجا که در چند دهه اخیر تأکیدات روز افزونی در زمینه حمایت از محیط زیست و اجرای اصول توسعه پایدار دیده شده است؛ در این مقاله مجموعه ای از ایده های استراتژیک برای استقرار برند سبز پیشنهاد می شود که در دسترس برنامه ریزان بازاریابی و مدیران برند قرار می گیرد