سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

امیر سالارپور – ازمایشگاه گرافیک کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا همدان
علی اصغر بهمنش –
عبدالحمید پیله ور –

چکیده:

بسیاری از الگوریتم ها و تکنیکهای ایجاد تصاویر گرافیکی کامپیوتری از رهگیری نور برای تولید تصاویر واقعی و طبیعی استفاده می کنند دراین بین KD-Tree مهمترین ساختار افزایش سرعت رهگیری نور را دارا است چگونگی ساخت KD-Tree موثر برای عملکرد رهگیری نور بسیار حیاتی است دراین مقاله یک الگوریتم برای انتخاب صفحه های برش برمبنای تخمین هزینه SAH ارائه داده ایم که توانستیم زمان ساخت KD-Tree و درنتیجه زمان لازم برای رهگیری نور را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم چگونگی بهبود نتایج نشان داده شده است.