سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین همایش شهروندی و مدیریت محله ای حقوق و تکالیف

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

یاسر استاد حسین – رشته تحصیلی: فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی نرم افزار رایانه
شیما دلیلی – فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حسابداری

چکیده:

تمایل کاربران به حضور در شبکه های اجتماعی و به اشتراک نهادن اطلاعات موجب گردیده تا بازاریابهای حوزه فناوری های مجازی به دنبال کسب منافع از این فرصت نوظهور باشند. گستره تبادل اطلاعات دراین شبکه ها آن قدر وسیع و فعالیت در این حوزه، آنچنان جذاب است که سازمان ها و دستگاه های اطلاعاتی فعالیت در آن را آمیخته با سرفصل های اقتصادی-اجتماعی نمودند تا اهداف اطلاعاتیشان کمرنگ جلوه نماید. از این رو با ارائه خدمات و فضاهای رایگان، کاربران را در اقصی نقاط جهان به شرکت در شبکه های اجتماعی ترغیب نمودند. بومی سازی فرصت به وجود آمده، در قالب شبکه های اجتماعی محلات، و ارائه خدمات مجازی با برقراری یک رویه ایمن به منظور تبادل اطلاعات شهروندان در محلات و حتی در مجتمع های مسکونی نقاط قوتی را در بر می گیرد که تأمل برانگیز بوده و به راحتی نمی توان از آن گذر نمود.از این روی با بهره مندی از این فرصت امکان مشارکت و حضور شهروندان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی، و سیاست محله محوری -که شهرداری تهران به دنبال گسترش آن می باشد- تحقق یافته و هر شهروند با مشارکتی آگاهانه در مدیریت بهینه شهر خود گام بر می دارد. در این مقاله قصد بر آن است تا ضرورت پیاده سازی شبکه اجتماعی مجازی در محلات، که نحوه تعامل فی مابین مدیران شهری و شهروندان را به منظور ارضاء نیاز واقعی اهالی محل تسهیل می نماید، بررسی نماییم