سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

ایوب محمدیان – مرکز تحقیقات مخابرات ایران گروه مطالعات راهبردی
علیرضا یاری –
نیلوفر موسی زاده –
عادل مصلحی –

چکیده:

اهمیت و ضرورت تدوین چشم انداز سازمانی بر کسی پوشیده نیست در تدوین چشم انداز سازمانی چالشهایی نظیر نبود یک روش جامع و مشخص برای تدوین چشم انداز سازمانی و لزوم ایجاد همراستایی آن با اسناد بالادستی ملی و روندهای آتی وجود دارد دراین مقاله ابتدا یک مدل ابتکاری برای تدوین چشم انداز پیشنهاد گردیده و سپس با استفاده از رویکرد تحلیل محتوا مجموعه عبارات مشترکی که می توانددر چشم انداز سازمانی برای شرکتهای فعال در بخش مخابرات مورد استفاده قرار گیرد استخراج شده است نتایج به دست آمده از این مقاله مورد استفاده کاربردی شرکتهای مخابراتی کشور نیز قرار گرفته است.