سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی برق

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

فرهاد رنجبر هلان – دانشکده مهندسی برق، رایانه و فناوری اطلاعات – دانشگاه آزاد اسلامی واح
فریبرز محمودی – دانشکده مهندسی برق، رایانه و فناوری اطلاعات – دانشگاه آزاد اسلامی واح

چکیده:

در این نوشته یک روش برای پشتیبانی از بازی های آنلاین چند نفره وسیع در یک سیستم نظیر به نظیر ارائه شده است. رویکرد این روش بر پایه این اصل است که بازیکنان به نواحی قابل دید علاقمندتر از سایر نواحی هستند. یک روش هندسه محاسباتی برای تقسیم بندی نواحی بازی، دیاگرام ورونوی، به کار برده شده است. این تقسیم بندی خصوصیت محلی بودن و نزدیکی را حفظ می کند. بازیکنان داخل یک ناحیه با استفاده از هماهنگ کننده ناحیه ارتباط برقرار می کنند سیستم حاصل با توجه به تعداد بازیکنان قابل تعمیم است. در این نوشته همچنین تکنیک هائی برای تحمل خطا در حالتی که یک بازیکن از بازی خارج شود پیش بینی شده است. و برای بررسی عملی بودن این روش یک بازی ساده پیاده سازی شده است.