سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی بازاریابی و برندهای حامی محیط زیست

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مرتضی فرامرز – کارشناسی رشته معماری دانشگاه سوره تهران (عضو باشگاه پژوهشگران جوان)

چکیده:

بان کبه عنوان یکی از حلقه های مهم زنجیره مالی در هر کشوری از جایگاه ویژه ای در اقتصاد برخوردار است .فضای رقابتی در اقتصاد جهانی، بان کها را به عنوان بنگاه های مالی به سمتی می برد تا از ابزارها و شیوه های مختلفی برای توسعه کمی و یکفی بازار خود بهره ببرند .اما آنچه که می تواند به عنوان نماد و نمایانگر خوبی برای بیان توانمندیها و راهبردهای یک بانک مورد استفاده قرار گیرد، نام تجاری می باشد .این نمادها علاوه بر نقش تبلیغاتی بسیار پر رنگ، نشان دهنده نگاه واقعی مدیران ارشد بانک نسبت به بازار و مشتری است. بنابر این، می بایست با دیدگاهی استراتژیک به موضوع توسعه نام تجاری و استفاده از مدل های استاندارد به موضوع توجه کرد .مقاله حاضر، پس از طرح مبانی موضوع، رابطه ساختاری بین نام تجاری و استراتژی و سپس به بررسی چگونگی توسعه نام تجاری در ایران را بیان می کند.