سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

ایوب ساکی – کارشناس حسابداری عضو باشگاه پژوهشگران جوان

چکیده:

در شرایط رقابتی حاکم بر بازار که توام در اثر تغییر تکنولوژی و رقابتهای جهانی در حال تغییر می باشد ادامه فعالیت واحدهای تولیدی امری بسیار مهم و ضروری است در چنین شرایطی مدیران در راستای کارایی و فعالیت واحدهای تجاری تلاشهای بیشتری را انجام میدهند و اقدام به جمع اوری اطلاعاتمورد نیاز خود برای اتخاذ تصمیم در شرایط فوق می کنند. یکی ازمنابع مهم تامین کننده اطلاعات مدیران حسابداری مدیریت است زیرا حسابداری مدیریت در رابطه با تهیه اطلاعات مفید مرتبط و به هنگام و انتقال آنها به مدیران داخلی واحدهای تجاری فعالیت می کنند و این اطلاعات به عنوان ابزار مدیریت درتصمیم گیریها تلقی می گردد دراین مقاله علاوه بر تعریف حسابدرای مدیریت سعی برآن شده است تا نقش آن را در جهت رسیدن به اهداف مدیریت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد همچنین نقش حسابداری مدیریت را در کاهش بهای تمام شده محیط در حال تغییر سنجش مسئولیت ایجاد ارزش و مثلث استراتژیک تشریح گردیده است.