دانلود مقاله بررسی مقایسه ای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان

0

مقاله بررسی مقایسه ای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۹۲ در مجله علمی پزشکی جندی شاپور از صفحه ۱۷۷ تا ۱۸۷ منتشر شده است.
نام: بررسی مقایسه ای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله یادگیری حرکتی صریح
مقاله یادگیری حرکتی ضمنی
مقاله دست غالب
مقاله دست غیرغالب

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: نجاتی وحید
جناب آقای / سرکار خانم: ایزدی نجف آبادی سارا
جناب آقای / سرکار خانم: انتظاری زهرا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: چگونگی عملکرد نیم کره های مغزی برای ایجاد حرکات، یکی از چالش برانگیزترین مباحث علوم اعصاب می باشد که در مطالعات مختلف با نتایج متفاوتی همراه است. تفاوت عملکرد دست غالب و غیرغالب جهت بررسی عملکرد نیم کره های مغزی مورد استفاده است. هدف این مطالعه بررسی تفاوت دست غالب و غیر غالب در یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی می باشد.
روش بررسی:۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در دو گروه ۳۰ نفره (یادگیری صریح و ضمنی) شرکت کردند. هر گروه خود به دو گروه ۱۵ تایی تقسیم شد. گروهی با دست غالب و گروهی با دست غیرغالب تمرین را انجام می داد. ابزار مورد استفاده، تکلیف زمان عکس العمل متوالی است که در آن افراد گروه صریح از توالی ظهور محرک ها آگاهی داشتند و افراد گروه ضمنی بدون اطلاع تکلیف را انجام می دادند.
یافته ها: مقایسه خطا و زمان پاسخ در مراحل منظم در تکالیف یادگیری صریح و ضمنی در دست راست با دست چپ تفاوت معناداری را نشان نداد. سرعت یادگیری صریح از یادگیری ضمنی دست غالب بیشتر است (P=0.016).
نتیجه گیری: یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیرغالب یکسان می باشد، بنابراین احتمالا مناطق مغزی مربوط به یادگیری حرکتی با هر دو دست با یکدیگر همپوشانی دارد. یادگیری صریح بیشتر در دست راست نیز می تواند به علت غالب بودن نیم کره چپ در یادگیری صریح باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.