سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

داریوش جاوید – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
سیده گیتی باب الحوایجی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
عاطفه محمودی ادیب – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

چکیده:

مدیریت برمبنای کایزن از بهترین عملکرد مدیریت ژاپنی سرچشمه می گیرد و مختص به بهبود بهره وری کارایی، کیفیت و بطور کلی تعالی کسب و کار است الگوی کایزن دانشی بین المللی است که به عنوان الگوی برای بهبود نتایج اقتصادی شرکت ها از طریق گامهای کوچک. یکی از این تکنیکهای اجرای کایزن Fiv’s است تکنیک Five’s یک تکنیک اساسی ارایه م یکند که افزایش بهره وری و کارایی را فراهم می اورد و در عین حال جو مناسب و دلپذیر سازمانی را ایجاد می کند در حقیقت Five’s اولین گام در جهت اجرا تعالی و پیشرفت کسب و کار است. الگوی Five’s برنامه ساخت یافته است برای اجرای سازمان دهی و استاندارد سازی محیط کار Five’s موجب بهبود ایمنی، صرفه جویی در کار، بهبود بهره وری و ایجاد یک حس مالکیت می شود.