سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

حمیدرضا خزایی – قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت

چکیده:

پوشش رادیویی تبلیغاتدفاع مقدس از ابتدای تهاجم نیروهای عراق از سال 1359 تا اوایل سال 1365 عمدتا بهعهده تولید و پخش صدای جمهوری اسلامی ایران بود. دراین میان البته قسمتی از نیازهای رادیویی داخل شهرها و درون جبهه ها از جمله تهییج نیروها در مقاطع عملیاتی با استقرار واحدهای فرستنده سیار در برخی خطوط به صورت مقطعی تدارک و تامین می شد و این واحدهای موقت بطوری غیررسمی رادیو جبهه نامیده می شدند. اما رادیو جبهه به عنوان یک شبکه فراگیر مرتبط با دفاع مقدس در اواخر سال 64 طراحی شد و از اواسط سال 65 راه اندازی گردید. با توجه به شرایط خاص کشور که درجنگ به سر می برد و با توجه به نیازهای رزمندگان حاضر در خطوط مقدم جنگ، رادیو جبهه از همه قالبهای رایج برنامه سازی اعم از نمایش، گزارش ،مصاحبه، سرود و موسیقی متون مختلف و … بهره می برد و ریتم نسبتا تند و لحنی حماسی متناسب با شرایط موجود بر فضای کل برنامه ها حاکم بود.