سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش منطقه ای فناوری اطلاعات، راهکارها و راهبردها

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

فاطمه عمرانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
علی هارون ابادی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز گروه کامپیوتر

چکیده:

ارائه مسیر یادگیری learning path شخصی شده باعث ایجاد توسعه چشمگیری در بحث یاددهی – یادگیری teaching learning شده است این رویکرد جایگزینی برای رویکرد ارائه یک مسیر یادگیری و احد برای همه یادگیرنده ها learner در سیستمهای اموزش سنتی است مواد اموزشی کورس اموزش الکترونیک در قالب بخشهایی با قابلیت استفاده مجدد reusable به نام شی یادگیری learning objectLO طراحی می شود و به فرایند ترتیب دهی این اشیا منطبق با نیازهای شخصی کاربر فرایند ترتیب دهی اشیا یادگیری Lo sequencing گفته می شود از انجایی که هر یادگیرنده در یک سیستم اموز ش الکترونیک علایق ، توانایی ها و ترجیحات مخصوص به خود را دارد دراین مقاله سعی شده است روشهای مختلف ایجاد مسیر یادگیری منطبق با تفاوتهای فردی یادگیرنده ها مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد.