سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: کنفرانس ملی رویکردهای نوین در علوم مدیریت ، اقتصاد و حسابداری

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

زهره دهدشتی شاهرخ – استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
علی محمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده:

با پر رنگ شدن نقش شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره و ورود آن ها به جریان کسب و کارهای کوچک، صاحبان صنایع بزرگ نیز نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات خود را متحول کردند و شبکه های اجتماعی را به عنوان رسانه هایی قدرتمند پذیرفتند. یکی از دلایل محبوبیت سریع شبکه های اجتماعی میان شرکت ها انتشار ویروس گونه اطلاعات از طریق اینترنت است. در حال حاضر رسانه های اجتماعی نسبت به رسانه های سنتی یعنی رادیو، تلویزیون و مجله ها ظرفیت بسیار بیشتری برای دسترسی به عموم مردم دارند. علاوه بر این، کاربران اینترنت از رسانه های سنتی دور شده و برای جستجوی اطلاعات هرچه بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی ابزاری استراتژیک در دست صاحبان صنایع برای توسعه برندها هستند. محیطی که با ارتباط گسترده و تعامل با مصرف کنندگان و هزینه ناچیز برای معرفی کالا بسیار به صرفه است. به این دلیل شرکت ها برای جذب مشتری در سال های اخیر به رسانه های اجتماعی روی آورده اند. از طرفی ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده با ابعادی چون آگاهی از برند، ارتباط با برند، کیفیت ادراک شده و وفاداری به برند سنجیده می شوند. هدف از این مقاله سنجش تاثیر ارتباطات رسانه های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان کتبی با ارزش ویژه برند است. ابتدا لازم است تا تفاوت میان ارتباطات شبکه های اجتماعی تولیدشرکت و تولیدکاربر را تشخیص دهیم، سپس به سنجش ارتباط آنها پرداخت. در نهایت با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله می توان بیان شود که شبکه های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان مجازی می توانند بر ارزش ویژه برند تاثیر داشته باشد.