سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

هامون طهماسبی – دانشکده مدیریت و اقتصاددانشگاه صنعتی شریف
ارش طهماسبی – دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی سهند

چکیده:

امروزه بنگاهها دیگر نمی توانند تنها به فکر حداکثر کردن سودخود باشند چرا که انها غیر از مالکان و سهام دارانشان ذی النفعان دیگری هم دارند که منافع آنها را نیز باید در نظر بگیرند مسئولیت اجتماعی بخش جدایی ناپذیری از دنیای کسب و کار شده است دراین میان شرکتهای چند ملیتی نفتی از طرف جوامع و سازمان ها بیشتر تحت فشار هستند تا به مسئولیتهای فراقانونی خود توجه داشته باشند علت هماین است که فعالیتهای نفتی با اثرات بزرگ قابل رویت رد مناطق عملیاتی همراه است شرکت های بزرگی در سطح بین المللی پرچمدار مسئولیت اجتماعی هستند و بسته به نوع کشور محل فعالیت و زمان اقدامات مختلفی را در این حوزه انجام میدهند.