سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

رضا نیک فرجام – مسئول آموزش شرکت ملی صنایع مس ایران
رسول نورالسناء – استاددانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

با گسترش و فراگیرشدن انواع رویکردهای بهبود در دنیای امروزه سازمانهایی که برای بهبود فرایندهایشان تلاش می کنند اغلب خود را در محاصره رویکرد مختلف موجود جهت بدست آوردن موفقیت مورد نظرشان می بینند با افزایش علاقمندی سازمان ها در به کارگیری روشهای بهبود بخصوص رویکرد شش سیگما که امروزه یکی از پرطرفدارترین و فراگیرترین رویکرد ها به حساب می آید کمبود فاکتورهای تعیین کننده در سازمان ها برای تصمیم گیری درباره انتخاب نوع رویکرد و آگاهی از میزان موفقیت رویکرد بسیار بیشتر از همیشه احساس می شود. لذا این پژوهش با توجه به پروژه هایی که در شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شده است با انجام تحلیل های آماری مورد نیاز و انجام مطالعه موردی به بررسی و شناسایی این فاکتورها پرداخته است.