سال انتشار: ۱۳۹۳

محل انتشار: دومین همایش داخلی برق

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

زهرا مختاری –
فرامرز فرجی –

چکیده:

این مقاله با هدف طراحی بهینه و متعادل سازی موتور در کاربرد قطار برقی می باشد و برای نیل به این هدف و برای جلوگیری از افزایش جریان های مغناطیس کنندگی و جلوگیری از افزایش دمای موتور، موتور القایی برای مقادیر متوسط و مناسب چگالی شار طراحی شده و نسبت طول هسته به گام قطب روتور برابر یک درنظر گرفته شده است. با توجه به مقایسه ابعاد موتور طراحی شده در این مقاله و ابعاد موتور شرکتهای زیمنس و ABB، موتور طراحی این مقاله با ابعاد کوچکتر طراحی شده و مقدار راندمان آن نیز برابر موتور زیمنس در این فریم می باشد.