سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

اصف زارع – دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
امید الماسی نقاش –

چکیده:

دراین مقاله با استفاده از دو متغیر ضریب لغزش کنونی چرخ current slip و تغییرات آن (slip difference) فشار روغن ترمز به گونه ای تغییر خواهد کرد که در شرایط مختلف جاده ای ضریب اصطکاک طولی بین تایرها و سطح جاده در نزدیکی مقدار بیشنه خود قرارگیرد شبیه سازی برروی یک مدل ۱/۴ خودرو در محیط نرم افزار متلب صورت گرفته است نتایج به دست آمده از شبیه سازی نشان میدهد که کنترلگر فازی – تطبیقی پیشنهادی توانسته است که ضمن کاهش فاصله توقف ضریب لغزش را نیز به سمت لغزش قله سوق دهد/