سال انتشار: ۱۳۹۳

محل انتشار: اولین همایش داخلی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدطاها شفایی – دانشجوی طراحی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
حسن زرآبادی پور – استادیار دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین آدرس مکاتباتی : دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان، گروه مکانیک، تاکستان، ایران

چکیده:

در این مقاله هدف طراحی کنترلری برای یکپارجه سازی سیستمهای فرمان فعال و ترمز ضد قفل و دیفرانسیل فعال می باشد که کنترل گشتاور چرخشی آن از طریق دیفرانسیل فعال جانمایی شده در محور عقب، صورت می گیرد، همچنین یک سیستم ترمز ضد قفل و فرمان فعال که تنها چرخهای جلو عمل می کند . در مواقع ضروری دیفرانسیل فعال را در تولید گشتاور خارجی همراهی می کند . این سیتسم کنترل یکپارچه هوشمند در دو لایه طراحی شده است ، لایه بالایی این کنترلر با استفاده از روش کنترلر بهینه مقادیر گشتاور کلاک گیری دیفرانسیل عقب، گشتاور چرخشی تولید شده توسط سیستم ترمز چرخهای جلو و زوایه تصحیح فرمان چرخهای جلو که به غربیلک فرمان اعمال می شود ار جهت تعقیب رفتار دینامیکی مطلوب خودرو ، به زیر سیستمها اعلام می کند . در لایه دوم با توجه به این سه مقدار ارسال شده، نیروی کلاچگیری در دیفرانسیل فعال، تورک ترمزی و زاویه فرمان چرخهای جلو به خودرو اعمال می شود .