سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

ولی خدادادی – دکترای حسابداری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
نرگس مشهدی نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری

چکیده:

هزینه یابی هدف تکنیکی پراستفاده برای مدیریت هزینه در طول ساخت محصول PDا ست علیرغم ذات استراتژیک هزینه یابی هدف عملیاتی کردن ان در طول ساخت محصول نیازمند تجزیه دقیق عناصر هزینه سازنده محصول است هدف اصلی این مقاله توصیف تجربه ی ساخت گام اولیه پارامترهای هزینه برای فرایند ایجاد محصول خاص در یک شرکت تولیدی برزیلی با سایزمتوسط همراه با پیشنهاد و بکارگیری مدل هزینه یابی هدف است هدف دوم این مقاله ایجادمدلی برای عملیاتی کردن هزینه یابی هدف بوسیله تفکیک هزینه های هدف به اجزا، ترکیبات و عناصر معمول با تاکید بر ساخت پارامترهایی برای کنترل هزینه در طول PD است. تمام مطالب این مقاله به عنوان مکمل هزینه یابی هدف در نظر گرفته شده است.