سال انتشار: ۱۳۹۳

محل انتشار: دومین کنگره تخصصی مدیریت شهری ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مهدی جوینده – کارشناس مکانیک – ساخت و تولید

چکیده:

بیگمان در هر کشور و در هر جامعه ای، فرهنگی نانوشته ای وجود دارد که از اجزای ضروری آن جامعه به شمار می رود. این فرهنگ غیر مکتوب که به صورت شفاهی و سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود، فولکلور یا فرهنگ عامه نامیده میشود. فولکلور مرکب از دو کلمه است: Folk به معنی مردم، قوم و خویش، گروه و ملت و Lore به معنی معرفت و اندیشه؛ بنابراین واژه فولکلور را میتوان به فرهنگ و دانش عامه یا باورها، آداب و رسوم و افسانه های مردم بومی یک منطقه تعبیر نمود. برخلاف تصور برخی از افراد، نحوه رانندگی با اتومبیل، بیش از ظاهر آن میتواند فرهنگ و سطح اجتماعی فرد را نمایان سازد؛ زیرا چگونگی رانندگی با اتومبیل، به خوبی نشاندهنده وجوه مختلف شخصیتی و رفتاری و درک اجتماعی یک انسان می باشد.