سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: دومین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

حبیب اله رعنایی –
مهدی مرتضوی –

چکیده:

هرچند امروزه موضوع فرهنگ سازمانی در گستره وسیعی از مقاله ها و کتابهای موجود در زمینه سازمان و مدیریت مورد بحث قرارگرفته و به یکی از رایج ترین مفاهیم مدیریتی تبدیل گردیده با این همه فرهنگ سازمانی هنوز یکی از تازه ترین و شاید از جدال امیزترین مباحث نظری سازمان است با وجود اختلاف نظرهای مذکور تقریبا برسر یک موضوع توافق وجود دارد که مدیریت فرهنگ سازمانی یکی از ضرورتهای مدیریت در عصر کنونی و از شرایط لازم برای موفقیت است و یکی از نقشهای برجسته مدیران سازمان ها شکل دهی به فرهنگ و اثرگذاری بر آن است دراینمقاله مجموعه ای از این رویکردها و روش شناسی ها مورد بررسی قرارگرفته است.