سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

محمدرضا مظلومی – مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ساری
غلامرضا شاکری – رئیس امور اداری شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ساری

چکیده:

امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی ازمدیریت استراتژیک است قبل از تعقیب هرگونه اهداف بلند ، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است اساسا سازمانهایی که در معرض بحران قرا ردارند به آمادگی بیشتری در برابر آن نیاز دارند مدیریت بحران موثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظام مند است که مبتنی بر هوشیاری حساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت برنامه ریزی دقیق و آمادگی سازمانی است هرچندعلم مدیریت بحران به کمک مدیران می آید تا آنهارا در حل معضلات و مشکلات بحرانی درونی یا محیطی سازمان آنها یاری کند اما احاطه بر شناسایی بحران و نیز به کارگیری روشهای سودمند برای پیشگیری کنترل و یا خنثی سازی بحران به آسانی به دست نمی اید.