سال انتشار: ۱۳۹۳

محل انتشار: اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

غلامعلی سرگزی – کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان وبلوچستان
گلنار شریفی نیا – آموزش وپرورش ناحیه یک زاهدان

چکیده:

تربیت معلم و آموزش معلم را می توان از جمله حساس ترین و مهم ترین مولفه های نظام تعلیم و تربیت دانست .برنامه های درسی و تربیتی باید به نقش مرجعیت معلم در هدایت تربیتی برای تقدم تزکیه بر تعلیم ، غنی سازی محیطتربیتی و یادگیری ، فعال سازی دانش آموزان در فرآیند یادگیری و تربیت پذیری و ترغیب آنان نسبت به یادگیری مستمرتوجه نماید . همچنین زمینه ی ارتقاء صلاحیت های اعتقادی ، اخلاقی ، حرفه ای و تخصصی معلم را فراهم سازد . اگرهدف از تعلیم و تربیت پرورش دانش آموزان باشد که بتوانند مسئولیت یادگیری خویش را به عهده بگیرند ، پس ابتدا لازماست که این ویژگی در مدارس پرورش یابد کیفیت تربیت معلم وکیفیت تدریس به میزان بسیار به منابع آموزشی ، به ویژهبرنامه درسی بستگی دارد . رکن اساسی در تعلیم و تعلم ، تفکر است که در دین مبین اسلام اهمیت فراوان دارد از این رومعلم می تواند روحیه ی تفکر را در شاگردان خود ایجاد کرده و از تکلیف و درس زیاد که فرصتی برای تفکر به آنان نمیدهد بکاهد .بنابراین از انجام یک تحقیق کتابخانه ای که با جمع آوری کتب از کتابخانه و مطالعه دقیق و بررسی شده و باالگویی جامع معلم ، تربیت معلم و تغییر در برنامه های درسی پرداخته شده است.