سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۲۸

نویسنده(ها):

فرزاد نشان – کارشناس ارشد مهندسی صنایع
حسن فروزان مهر – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان

چکیده:

یکی از اهداف عمده مهندسی مجدد جلب رضایت مشتری است و امروزه سازمان ها پذیرفته اند که نیروهای برتر در رابطه میان فروشنده و مشتری جای خود را عوض کرده و فروشنده دیگر دست بالا را ندارد و این مشتری است که به چنین برتری رسیده است و نیازهای خود را به فروشنده دیکته می کند د رمجموع سازمانهای مجری مهندسی مجددی برای تامین رضایت مشتری سه فرایندویژه را مدنظر قرار می دهند پیش بینی نیازهای مشتری، پاسخگویی سریع به نیازها، پدید اوردن و عرضه محصولات جدید یکی از تحولات تازه در دنیای مدیریت که در دهه 90 و بعد از مدیریت کیفیت فراگیر جهت افزایش سهم بازار ، سود و منافع و هماهنگی با تغییرات محیطی موسسات مطرح شد مهندسی مجدد می باشد با توجه به تغییرات روزافزون در دنیای کسب و کار تغییر در مشتری ها رقبا و ماهیت تغییر می بایست که موسسات به ابزاری نظیر مهندسی مجدد که لازمه عصر فراصنعتی می باشند مجهز شوند.