سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین همایش منطقه ای تجاری سازی پژوهش

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

اسما ابراهیمی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
حکیم محمد حسنی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

چکیده:

تجاری سازی پژوهش فرایندی است که دانش تولید شده در مراکز اموزش عالی و سازمانهای تحقیقاتی را به محصولات قابل عرضه در بازار یا فرایندهای صنعتی تبدیل می کند از انجایی که کاربردی شدن و عرضه یافته های پژوهشی بهبازار در ارتقای کیفیت زندگی بشر و توسعه سطح رفاه جامعه و تحولات اقتصادی و اجتماعی نقش بسزایی ایفا می کند دراین مقاله بران شدیم تا ضمن مروری بر اهمیت تجاری سازی پژوهش به بررسی مراحل تجاری ساز ی پژوهش و نحوه تبدیل ایده به محصول در مراکز اموزش عالی رهنمودهایی جهت انتخاب ایده هایی برتر جهت تجاری سازی و تحقق این اهداف با یاری سازمانهای حامی این امر بپردازیم. نتایج این بررسی نشان میدهد این فرایند مستلزم همکاری و تعامل جدی مراکز اموزش عالی سازمان های مالی و سرمایگذاری کارافرینان و افراد علمی می باشد.