سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

حمید تابلی – استادیار گروه اقتصاد دانشگاه ولی عصرعج رفسنجان
سعید صفری بیدسکان – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری

چکیده:

مدیریت درطول یک قرن گذشته توانسته است خدمات ارزشمندتری را به جامعه بشری ارائهدهد بعضی از دانشمندان مدیریت را یک علم و بعضی ان را یک هنر می دانند و گروهی آن را علم و هنر با هم میدانند این رشته علمی در گذر زمان بنابه شرایط و مقتضیات متفاوت توسط دانشمندان و صاحب نظران مدیریت و سایر علوم همچنین مدیران شرکت ها و سازمان ها تکامل و تکوین یافته است هدف همه مدیران در طول تاریخ افزایش تولید افزایش سود افزایش رضایت کارکنان، افزایش رضایت مشتریان و افزایش کیفیت بوده است. روشهای مدیریت ژآپنی را میتوان در ارتقا بهره وری، کنترل کیفیت جامع، تولید به هنگام و روابط انسانی و در یک کلام در واژه کایزن خلاصه کرد البته نبایستی نقش خلاقیت و نواوری در سازمان ها را به فراموشی سپرد چرا که برای بقا و رشد هر شرکتی وجود دو عامل نواوری و کایزن ضروری و حیاتی است.