سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

محمد ایمانی برندق – استادیار حسابداری دانشگاه ارومیه
محمدرضا عباسی استمال – مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان
میرمهدی میریعقوب زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری

چکیده:

محیط تجاری رقابتی موسسات را ملزم کرده در شرایطی که قیمت های فروش کاملا توسط بازار تعیین می شود محصولاتی با کیفیت و مطابق خواست مشتریان تولید نمایند عرضه کنندگانی که بتوانند محصولاتی را با کیفیت و کارکرد مشابه اما قیمتهای پایین تر به بازار ارائه کنند گوی سبقت را ازدیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد و یکی از تکنیکهایی که می تواند موسسات را دراین راه کمک کند سیستم هزینه یابی هدف میباشد هزینه یابی برمبنای هدف به عنوان ابزار اساسی و کارامد مدیریت جهت مدیریت هزینه و کاهش بهای تمام شده محصولات رویکردی همه سویه را به مرحله طراحی محصول دارد دراین شیوه براساس تحقیقات بازار قیمت فروش محصولات پیش از شروع فرایندهای تولیدی پیش بینی و سعی می شود محصولی با بهار تمام شده از پیش تعیین شده طراحی و تولید گردد تا بتواند سود موردنظر مدیریت را تامین کند و در عین حال از کیفیت مطلوب و شرایط رقابی برخوردار باشد بگونه ای که رضایت مشتری به شیوه ای شایسته جلب شود .