سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

محمود معین الدین – مربی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد دانشجوی دکتری حسابدار
ابوالقاسم صدیقیان – کارشناسی ارشد حسابداری
مسعود ارامش شورکی – کارشناسی ارشد حسابداری
ابراهیم منصوری – مربی و عضو هیئت علمی گروه حسابداری

چکیده:

محیط تجاری رقابتی موسسات را ملزم کرده در شرایطی که قیمت های فروش کاملا توسط بازار تعیین می شود محصولاتی با کیفیت و مطابق خواست مشتریان تولید نمایند عرضه کنندگانی که بتوانند محصولاتی را با کیفیت و کارکرد مشابه اما قیمتهای پایین تر به بازار ارائه کنند گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد یکی از مهمترین تکنیکهایی که می تواند موسسات را دراین راه کمک کند سیستم هزینه یابی هدف می باشد هزینه یابی هدف یک مقوله استراتژیک در مدیریت هزینه است که بطور عمده تمرکز خود را برمدیریت هزینه محصولات اتی واحد تولیدی معطوف می کند. در هزینه یابی هدف نگرش این است هک چون پس از طراحی یک محصول بخش عمده ای از هزینه های آن تعهد می شود کاهش هزینه امکان پذیر نخواهد بود.