سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

داود مخلصی قنواتی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان
خسرو فرداد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان
مهدی مدادیان – دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان

چکیده:

دراین مقاله یک مدل بازار الکترونیک مبتنی بر اعتماد و صداقت برای عاملهای خریدار پیشنهاد می شود درمدل ارائه شده عاملهای خریدار با استفاده از روش یادگیری تقویتی یاد می گیرند که اعتماد خودرا نسبت به عاملهای فروشنده براساس کیفیت و زمان تحویلکالا محاسبه کننده و ارزش کالای ارائه شده را به درستی به دست اورند و انجام امور تجاری خو د را روی عاملهای فروشنده با درجه اعتماد بالاتر متمرکز کنند مدل ارائه شده با استفاده از اجلت که یک محیط ایجاد عامل می باشد پیاده سازی شده است ازمایشهای انجام شده نشان میدهد که خریدارانی که از مدل ارائه شده استفاده می کنند نتایج بهتری نسبت به دیگر عاملهای خریدار در بازار الکترونیک بدست می اورند.