سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسب و کار

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

سیدحامد هاشمی – دستیارعلمی دانشگاه پیام نور گروه مدیریت دولتی
سیده سعیده هاشمی – مدرس دانشگاه پیام نور

چکیده:

کارافرینی به عنوان یک پدیده نوین در اقتصاد نقش موثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور ها یافته است در یک اقتصاد پویا ، ایده ها، محصولات و خدمات همواره در حال تغییر می باشند و در این میان کارافرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان می آورد از این رو یک گستره وسیع از پارادایم های فعال و موثر شخصیتی بر کارافرین شدن افراد تاثیر گذار است توسعه کارآفرینی فرایندی پیچیده بلندمدت و فراگیر است که البته نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد بطوریکه امروزه کارآفرینی به استراتژیک ترین و مهمترین ابزار توسعه اقتصادی جوامع پیشرفته تبدیل شده است درواقع رشد و توسعه اقتصادی کشورها مرهون کارافرینان و فعالیتهای کارافرینانه آنهاست.