سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسب و کار

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

حامد مهدوی – کارشناسی مهندسی صنایع و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
زهرا واثقی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

چکیده:

در شرایط فعلی در پاسخ به نیاز مدیران شرکتها و سازمانها، ضرورت ایجاد یک پلاتفرم هوش سازمانی وجود دارد. این سازمانها و شرکتها با استفاده از نرم افزارهای طراحی شده بر پایهBI میتوانند اثربخشی استفاده از ساختارهای اطلاعاتی موجود را در راستای اهداف خود افزایش دهند و اطلاعات از حالت عملیاتی و محدود شدن به استفاده در لایه های اجرایی سازمان برای استفاده مدیران سازمان توسعه یابند. این ابزارها میتوانند برای همه اطلاعات و داده های تولید شده در سازمان مورد بهره برداری قرار گیرند. در این مقاله علاوه بر تشریح ابعاد سیستم های برنامه ریزی سازمان و هوش سازمانی به چارچوب یکپارچه این دو پرداخته می شود و همچنین ارزش هایی را که به سازمان اضافه می شود نیز تشریح می شود