سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سیروس قنبری – دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا
مهدی نامداری پژمان – کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی
شهرزاد زیوری کامل – کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت موجود فناوری اطلاعات و ارتباطات در دوره اموزش ابتدایی در کشور جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با کشورهای هم سطح از نظر تولید ناخالص داخلی و قدرت خرید مردم صورت گرفته است روش پژوهش از نوع توصیفی است متغیرهای مورد مطالعه درزمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل وجود رایانه شخصی در منازل استفاده ازرایانه و اینترنت و میزان دستیابی به اهداف اطلاعاتی است برای این منظور ازداده های به دست امده ی مطالعه بین المللی سواد خواندن استفاده گردید شش کشور شامل گرجستان و اندونزی، ایران و مقدونیه، بلغارستان و رومانی انتخاب شدند که دو به دو از نظر تولید ناخالص ملی و قدرت خرید مردم وضعیت بالنسبه مشابهی داشتند پش از تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS18 نتایج نشان داد که در بین کشورهای مورد مطالعه اندونزی با ۱۴۴۰ و ایران با ۱۷۰۴ دانش اموز دارای رایانه در اخرین رتبه ها قرار داشتند