سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

اسماعیل فارسی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
علیرضا منیری – عضو هیات علمی ، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

چکیده:

در دنیای پیچیده و پررقابت تجارت، صحبت از یک کسب و کار موفق بدون وجود استراتژی های مناسبامکان پذیر نیست.تدوین استراتژی مناسب بدون ارزیابی عملکرد و شناخت وضعیت فعلی سازمان و شناختمأموریت و اهداف سازمان، خصوصیات محیطی و سازمانی، منابع و توانایی های سازمان و ارزیابی قدرت و توانایی رقبا میسر نمی شود.این مقاله چارچوبی مبتنی بر MADM, QFD, EFQM, SWOT, BSC برای حل مشکل ارزیابی عملکرد و شناخت وضعیت فعلی سازمان و اولویت بندی برنامه های استراتژیک و فرموله کردن استراتژی در سازمان را تشریح می کند.