سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محمد قاسمی –

چکیده:

چندپارچگی تعدد و عدم ارتباط سازمند سازمانهایی که مدیریت گردشگری شهر را عهده دارند منجر به مسایل و مشکلاتی همچون موازی کاری خلا فعالیتی وخدماتی ، پرت نیروی انسانی و سرمایه و در نهایت ناکارامدی سامانه گردشگری شهر شده است بطوریکه چند پارچگی در مدیریت اجزا و عناصر سامانه گردشگری شهر از جمله جاذبه های گردشگری واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی ، حمل و نقل ، تبلیغات و … مشهود است سازمانهایی همچون استان قدس رضوی شهرداری مشهد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اوقاف و امور خیریه ، سازمان حج و زیارت و … هریک بخشی از عناصر و فعالیتهای گردشگری شهر رابا حداقل تعامل مشارکت و ارتباط سازمندعهده دار می باشند. دراین راستا تحلیل ما بیانگر آن است که ناکارامدی سامانه گردشگری مشهد عمدتا در پی گسستگی مدیریت گردشگر شهری یعنی عدم مدیریت یکپارچه سازمان های مرتبط با گردشگری شهری به وجود امده است.