سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۲۲

نویسنده(ها):

وحید شفیعی پور – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان
فاطمه لطفعلیان – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
محمد اسلانی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان

چکیده:

هزینه یابی برمبنای هدف از روشهایی است که با تعیین هزینه هدف و مقایسه آن با هزینه های تخمینی سعی دارد هزینه ها را کاهش دهد و سوداوری را برای سازمان بیشتر نماید این روش کاهش هزینه ها را در تمام مراحل فرایند توسعه محصول در نظر می گیرد مرحله قبل از طراحی مفهومی مرحل طراحی فرایند و محصول، مرحله تولید، دراین رابطه مهندسی ارزش یکی از این روشهایی است که می تواند در کاهش هزینه ها تاثیر چشمگیری داشته باشد بنابراین ما دراین مقاله ابتدا به تشریح روش هزینه یابی برمبنای هدف و منافع آن می پردازیم سپس کاربرد مهندسی ارزش و دوره عمر محصول در روش مذکور شرح داده و مهندسی ارزش را در سه مرحله مفهومی پروژهای و اعتبار سنجی بررسی می کنیم سپس در ادامه بحث هزینه یابی دوره عمر محصول و کاربردها و زمان مورد استفاده قرار گرفتن مهندسی ارزش تشریح خواهد شد. بسیاری از سیستم های حسابداری صنعتی سنتی منجر به تصمیمات سرمایه گذاری و تولیدی نادرست می شوند یکی از روشهای مناسب برای حل این مشکل استفاده از هزینه یابی دوره عمر محصول است که اغلب چنین هزینه هایی را نیز شامل می شود.