سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۲۲

نویسنده(ها):

سمیرا دریابیکی – دانشجوی رشته حسابداری موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علامه محدث نوری ره

چکیده:

در بازار یکپارچه دنیای اینده کسانی قادر به رقابت هستند و میتوانند به دوام و بقای واحدهای تجاری خودامیدوار باشند که بتوانند کالاهایی با مزایای رقابتی تولید و به بازار عرضه نمایند عرضه کنندگانی که بتوانند محصولاتی را با کیفیت و کارکرد مشابه اما با قیمتهای پایین تر به بازار ارائه کنند گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد عرضه محصولات با قیمت پایین تر ممکن نخواهد شدمگر با اعمال مدیریت هزینه مطلوب وکارامد که بتواند محصولات را با قیمت تمام شده کمتری تولید و به بازار عرضه نماید. مدیریت هزینه بنا به تعریف منطقه و رویکردی است که در آن با استفاده از یکسری تکنیکها سعی می شود بیشترین ارزش با کمترین قیمت تمام شده ایجاد شود همانطور که از تعریف فوق برمی اید مدیریت هزینه صرفا به معنای کاهش هزینه نیست بلکه هدف آن ایجاد ارزش با کمترین هزینه است به عبارتی هزینه باید در جایی صرف شود که موجد ارزش باشد یکی از تکنیکهایی که می تواند یاریگر موسسات دراین مهم باشد هزینه یابی هدف است.