سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث حسابداری مدیریت در صنعت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

امین حیدری – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود گروه حسابداری
علی شجاعی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود
احسان حیدری – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود گروه کامپیوتر

چکیده:

پیروزی در بازارهای رقابتی امروز مستلزم عوامل متعددی است یکی از مهمترین این عوامل بهبود مستمر در امر کیفیت است در عین حال مطالعات عملی و پژوهشی انجام گرفته در گذشته نشان میدهد که افزایش سطح کیفیت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد عامل مکمل افزایش کیفیت برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان کاهش سطح هزینه ها و قیمت تمام شده کالای ساخته یا فروخته شده است. تحولات جهانی صورت گرفته در دهه های اخیر کیفیت را به یک ضرورت برای بقا سازمان ها تبدیل کرده است سیر توسعه مکاتب کیفیت به مدیریت کیفیت فراگیر انجامیده است که اعمال و ارتقا کیفیت را به همه بخشهای سازمان تسری میدهد. هزینه یابی کیفیت نوعی روش هزینه یابی مبتنی بر فرایند است که در آن هزینه ها ی فعالیت ها با دیدگاه میزان تاثیر آنها بر کیفیت دستهب ندی و مقایسه می شوند حسابداری کیفیت امکان کنترل بهتر هزینه ها را فراهم کرده و با ارائه اطلاعات تفصیلی در رابطه با انجام عملیات پیشگیرانه از بدی کیفیت و نتایج حاصل از آن در کیفیت خروجیها امکان تصمیم سازی استراتژیک را برای مدیران فراهم می سازد.