دانلود مقاله ارائه یک مدل ساختاری جهت اخذ مالیات الکترونیکی (مطالعه موردی استان فارس)

0

مقاله ارائه یک مدل ساختاری جهت اخذ مالیات الکترونیکی (مطالعه موردی استان فارس) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۱ در پژوهش های تجربی حسابداری از صفحه ۹۳ تا ۱۱۲ منتشر شده است.
نام: ارائه یک مدل ساختاری جهت اخذ مالیات الکترونیکی (مطالعه موردی استان فارس)
این مقاله دارای ۲۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تجارت الکترونیکی
مقاله دولت الکترونیکی
مقاله مالیات الکترونیکی
مقاله اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مشکی مهدی
جناب آقای / سرکار خانم: مریمی یعقوبیان مرتضی
جناب آقای / سرکار خانم: همتی آسیابرکی مهدی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف این تحقیق، بررسی اقتصاد شماره ای (دیجیتال)، دولت الکترونیکی و سیستم اظهارنامه الکترونیکی در ایران، و نیز مدل ها و نظریه های علمی رایج در این زمینه از جمله نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوریUTAUT  و مهمترین عوامل اثرگذار بر پذیرش این سرویس الکترونیکی جدید توسط دولت است. از اینرو، مدلی ارائه شد که عوامل اصلی تشکیل دهنده آن، انتظار کارایی (سودمندی)، انتظار تلاش (سهولت استفاده)، تاثیر اجتماعی و شرایط پشتیبانی کننده و تمایل به استفاده از اظهارنامه مالیاتی الکترونیک (عوامل مدل (UTAUT هستند.
نتایج نشان می دهد، عواملی که در تمایل به استفاده از این خدمت تاثیر دارند به ترتیب: انتظار تلاش، تاثیر اجتماعی و انتظار کارایی می باشند. به علاوه، عامل امضای دیجیتال بر عامل انتظار کارایی، تاثیر مثبت و معنی دار دارد؛ در حالی که، بر عامل انتظار تلاش تاثیر معنی داری ندارد. همچنین،عامل مباحث فنی-زیرساختی بر عوامل انتظار تلاش و انتظار کارایی تاثیر مثبت و معنی دار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.