دانلود مقاله ارزشیابی یک تجربه آموزشی: نظرات دانشجویان کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره درس جدید اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری

0

مقاله ارزشیابی یک تجربه آموزشی: نظرات دانشجویان کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره درس جدید اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۰ در تاریخ پزشکی از صفحه ۱۷۳ تا ۱۹۰ منتشر شده است.
نام: ارزشیابی یک تجربه آموزشی: نظرات دانشجویان کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره درس جدید اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری
این مقاله دارای ۱۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اخلاق پرستاری
مقاله کارشناسی پرستاری
مقاله ایران
مقاله ایلام
مقاله برنامه درسی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مظفری مصیب

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۰-۸۹، درس جدیدی در مقطع کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام تحت عنوان اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری، ارائه گردید. هدف از این مطالعه بررسی نظرات دانشجویان راجع به درس مذکور بوده است.
روش: در یک مطالعه توصیفی، نظرات ۸۱ دانشجوی مقطع کارشناسی رشته پرستاری که درس مذکور را گذرانده بودند با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت. جمع آوری اطلاعات از مرداد ماه ۹۰ تا بهمن ماه ۹۱ در ۴ گروه انجام گردید.
نتایج: یافته ها نشان داد که %۸۵٫۴ شرکت کنندگان ضرورت وجود درس، %۷۳٫۴ سازماندهی، %۷۴٫۷ سودمندی ادراک شده، %۸۲٫۷ سودمندی احتمالی و ۸۱% تناسب آن با وظایف پرستار را بسیار زیاد گزارش کرده بودند. %۸۱٫۴ پیشنهاد کرده بودند که بخش تاریخچه و سیر تحولات اخلاق پزشکی حذف یا تعدیل شود، %۷۰٫۷ شرکت کنندگان، بهترین زمان ارائه درس را ترم ششم و پیش از ورود به عرصه، دانسته بودند و ۸۸% افزایش میزان ساعت به ۲ واحد را پیشنهاد، ۷۶% امتحان ایستگاهی مبتنی بر سناریو را برای ارزشیابی مناسب، %۹۰٫۷ الگوی اخلاق بودن را شرط لازم استاد و به ترتیب ۸۰% و ۲۸% آنها لزوم تدریس مباحث حقوقی و اخلاقی را توسط استاد حقوق و رشته اخلاق لازم دانسته بودند.
نتیجه گیری: درس مذکور از نظر ضرورت، تناسب، سازماندهی و سودمندی متناسب با نیازهای یادگیری دانشجویان پرستاری بوده است، توانمندسازی اساتید، استفاده از روش های دانشجو محور در تدریس، استفاده از اساتید متعهد و ابجاد برنامه درسی مشابه در سرفصل رشته مذکور توصیه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.