دانلود مقاله بررسی تطبیقی رویکرد مضمونی ادبیات پایداری در ایران و فلسطین

0

مقاله بررسی تطبیقی رویکرد مضمونی ادبیات پایداری در ایران و فلسطین که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۲ در بهارستان سخن (ادبیات فارسی) از صفحه ۵۵ تا ۷۶ منتشر شده است.
نام: بررسی تطبیقی رویکرد مضمونی ادبیات پایداری در ایران و فلسطین
این مقاله دارای ۲۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ادبیات پایداری
مقاله ادبیات دفاع مقدس
مقاله ادبیات مقاومت فلسطین

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: محمدی غفار
جناب آقای / سرکار خانم: باوفا سیما

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ادبیات پایداری به عنوان یکی از انواع ادبی، از دیرباز بنابر حوادث وشرایط اجتماعی و سیاسی ملل مختلف، بازگو کننده آلام و امیدهای مردمی بوده است که آزادی و هویت خود را زیر پای طوق ظلم وبیداد، پایمال شده می دیده اند. از این رو این گونه ادبی همواره از صادق ترین و صریح ترین انواع ادبی بوده و بررسی آن می تواند بازگو کننده ابعاد دیگر روح جمعی ملل مختلف باشد.
در این میان بررسی و مقایسه مضامین ادبیات پایداری فلسطین و ایران، به عنوان دو ملتی که تجربه های دینی و گاه اجتماعی مشترکی را در دوره های تاریخی خود گذرانیده اند، مساله ای است که بحث و بررسی آن از اهمیت شایانی برخوردار است. دین مشترک، باورها و اعتقادات نزدیک به هم و تجربه های مشترکی چون (استعمار، اشغال وطن، جنگ، دفاع، محرومیت و …) در طول تاریخ دو ملت و همچنین پیوند ناگسستنی که جریان مقاومت و پایداری در فلسطین و لبنان با آرمان های انقلاب اسلامی ایران دارد، لزوم بررسی و تحلیل تطبیقی مساله مقاومت و پایداری در حوزه این دو زبان را مبرهن می سازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.