دانلود مقاله بررسی عوامل خطر احتمالی تومورهای مغزی در کودکان و نوجوانان

0

مقاله بررسی عوامل خطر احتمالی تومورهای مغزی در کودکان و نوجوانان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آذر و دی ۱۳۹۳ در مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد از صفحه ۱۴۹۵ تا ۱۵۰۴ منتشر شده است.
نام: بررسی عوامل خطر احتمالی تومورهای مغزی در کودکان و نوجوانان
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تومور مغزی
مقاله کودکان
مقاله نوجوانان
مقاله عوامل خطر
مقاله اراک

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: ناظمی علی
جناب آقای / سرکار خانم: محمدی علیرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: بر اساس مطالعات، تومورهای مغزی با افت عملکرد و کیفیت زندگی در کودکان همراه است. هدف از این مطالعه بررسی عوامل مختلف اپیدیمیولوژیک، جمعیت شناختی و بالینی در کودکان و نوجوانان مبتلا به تومور مغزی شهر اراک می باشد.
روش بررسی: این مطالعه مورد – شاهدی بر روی ۵۰ کودک مبتلا به تومور مغزی (در محدوده سنی ۱٫۵-۱۹ سال) به عنوان گروه مورد و ۵۰ کودک غیرمبتلا به تومور مغزی به عنوان گروه کنترل، از میان بیماران بستری و سرپایی بیمارستان ولی عصر شهر اراک در بین سال های ۱۳۹۲-۱۳۸۹ انجام گرفت. برای کلیه افراد مورد مطالعه، پرسشنامه ای که حاوی اطلاعات اپیدمیولوژیک، جمعیت شناختی و بالینی بود، تکمیل شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه ۱۸ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج: بین افراد مورد مطالعه در دو گروه از لحاظ محل سکونت ((p=0.008، تعداد خواهر و برادران ( (p=0.003سابقه تماس یا نگهداری از حیوانات خانگی ((p=0.007 سابقه تماس مداوم پدر با مواد شیمیایی، فلزات سنگین و آفت کش ها ((p=0.05، مصرف مکمل های ویتامینی و تغذیه ای در زمان بارداری ((p=0.048، سابقه بیماری های نورولوژیک ((p=0.048، سابقه سرطان ها و تومورهای بدخیم غیر از دستگاه عصبی ( (p=0.005و سابقه تومورهای مغزی (p=0.035) در فامیل درجه یک افراد مورد مطالعه، تفاوت معنی داری وجود داشت.
نتیجه گیری: براساس نتایج مطالعه، عوامل قابل پیشگیری و قابل پیش بینی زیادی با تومورهای مغزی در کودکان ارتباط دارند، در نتیجه بررسی و غربالگری کودکان مستعد ابتلا به تومورهای مغزی از لحاظ این عوامل خطر، توصیه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.