دانلود مقاله بررسی میزان رعایت اصول پیشگیری از عفونت بیمارستانی در پرستاران بیمارستان های آموزشی شهر ارومیه ۱۳۸۸

0

مقاله بررسی میزان رعایت اصول پیشگیری از عفونت بیمارستانی در پرستاران بیمارستان های آموزشی شهر ارومیه ۱۳۸۸ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۹۱ در نسیم تندرستی (سلامت خانواده) از صفحه ۲۱ تا ۲۵ منتشر شده است.
نام: بررسی میزان رعایت اصول پیشگیری از عفونت بیمارستانی در پرستاران بیمارستان های آموزشی شهر ارومیه ۱۳۸۸
این مقاله دارای ۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله عفونت بیمارستانی
مقاله پیشگیری
مقاله پرستاران

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: آقاخانی نادر
جناب آقای / سرکار خانم: شریف نیا سیدحمید
جناب آقای / سرکار خانم: غنا سامیه
جناب آقای / سرکار خانم: امامی زیدی امیر
جناب آقای / سرکار خانم: سیادت پناه ابوالقاسم
جناب آقای / سرکار خانم: رهبر نرگس
جناب آقای / سرکار خانم: حسین زاده اسماعیل
جناب آقای / سرکار خانم: سلیمانی محمدعلی
جناب آقای / سرکار خانم: مقدسی فرد ایمان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: عفونت بیمارستانی، بدون تردید یکی از مهم ترین معضلات مراکز بهداشتی درمانی جهان تلقی می گردد و عدم آشنایی پرسنل بهداشتی درمانی با شیوه های کنترل عفونت و روش های انتقال عوامل عفونت زا نقش تعیین کننده ای در افزایش عفونت های بیمارستانی دارد. پرستاران از طریق عملکرد صحیح تاثیر بسزایی در کاهش عفونت های بیمارستانی دارند. لذا، هدف این پژوهش بررسی عملکرد پرستاران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی می باشد.
روش بررسی: این پژوهش از نوع مقطعی بوده و ۲۰۰ پرستار شاغل در بخش های داخلی جراحی بیمارستان های آموزشی شهر ارومیه ۱۳۸۸ انجام و عملکرد کارکنان در خصوص پیشگیری از عفونت از طریق چک لیست با روش خود اظهاری توسط پرستاران بررسی گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی انجام گرفت.
یافته ها: نتایج داده ها نشان داد ۷۰٫۶ درصد پرستاران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی در رابطه با خود و ۶۵٫۱ درصد پرستاران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی در رابطه با بیمار و ۷۳٫۵ درصد پرستاران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی در رابطه با محیط بیمارستان از عملکرد متوسط برخوردار بودند. هم چنین بین کیفیت عملکرد و سابقه (p=0.006) و کارگاه آموزشی (p=0.001) ارتباط معنی دار آماری وجود داشت.
بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش مبنی بر عملکرد محدود و متوسط و نیازهای آموزشی اکثریت پرستاران در کنترل عفونت های بیمارستانی و نیز ارتباط معنی دار دوره های آموزشی با کیفیت عملکرد اکثر پرستاران، ضروری ست تا مسوولان در فراهم نمودن شرایط لازم جهت افزایش آگاهی و بهبود عملکرد پرستاران اقدام نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.